Toch eerder naar Costa Rica - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Sven Opijnen - WaarBenJij.nu Toch eerder naar Costa Rica - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Sven Opijnen - WaarBenJij.nu

Toch eerder naar Costa Rica

Door: Sven van Opijnen

Blijf op de hoogte en volg Sven

06 April 2013 | Costa Rica, San José

Na vorige week Panama ondertussen in Costa Rica. Om jullie beetje gerust te stellen ook hier de afgelopen dagen wel wat regen gehad. Sinds gisteren alleen wel weer beter en vandaag weer mooi weer. Als naar me laatste reisverslag kijk toch allemaal net iets anders gegaan qua plan.

Bedoeling was vorige week zondag (eerste paasdag) naar Buquete te gaan. Toen ik in de ochtend even langs de watertaxi liep, deze is nodig om Bocas del Toro te verlaten stonden hier minimaal 200 mensen. Vond dit toch niet zo sterk plan, want dit koste me 2 uur. Vanwege Pasen was het erg druk de dagen voor Pasen en veel mensen keerde weer terug naar huis eerste Passdag. Uiteindelijk maar besloten een dagje langer te blijven en maandag naar Costa Rica te gaan, Buquete maar overgeslagen. Zondag nog voor de tweede keer wezen surfen. Gaat steeds beter, nog wel erg lastig.

Maandag van Panama naar Costa Rica gegaan. Was maar ritje van 3.5 uur naar Puerto Viejo. Vooral bij de grens met verbazing gekeken. We werden gebracht met de bus en moesten lopend de grens over. Dit was een brug met vol met gaten over het water. Wanneer je brug over bent ben je in Costa Rica. Hier werden we door de volgende bus opgehaald.

Tot afgelopen donderdag in Puerto Viejo geweest. Leuk plaatsje waar in de avond nog wel een en ander te doen was. Dinsdag naar de jungle geweest en in de middag daar lekker op afgelegen strandje van de zon genoten. De terugweg met de bus was bijna me dood, maar gelukkig zit ik hier nog haha. We reden terug toen er ineens een paard voor de bus sprong. Bus vol op de handrem en de greppel in en paard klapte nog behoorlijk op de bus. Gelukkig konden wij en het paard verder.

Afgelopen donderdag naar San Jose (hoofdstad) gegaan met de bus. Had eigenlijk naar Puerto Limon en dan naar natuurpark Tortuguero gewild, maar door een local werd Limon me zwaar afgeraden vanwege veiligheid. Opzich appart, me hier total nog niet onveilig gevoeld in Midden Amerika. Afgelopen dagen in San jose geweest. Waar veel mensen niets aan vinden, vond zelf winkels nog wel aardig. Vanwege mooie weer hier ook maar van genoten de afgelopen 2 dagen.

Morgenochtend richting La Fortuna voor paar dagen. Hier naar vulkaan en Hotsprings. Daarna richting Pacific Coast en vanaf daar omhoog trekken richting Nicaragua. Waarschijnlijk beginnen vanaf Montezuma.

• 07 April 2013 - 10:10

Evelien Brugman:

Ha die Sven, wat een leuk verslag. Je kunt ook schrijver worden optie misschien? Het is nu zondagmorgen en ook hier schijnt een waterig zonnetje maar hij is er. Ik hoop dat je je veilig blijf voelen en goed kijkt waar je heen gaat. Blijf genieten. Groetjes tante Lien

• 07 April 2013 - 12:43

Bert En Ria Opa En Oma,:

Hallo Sven ,hier weer een berichtje van opa en oma Uit je spannende reisverslag uit Costa Rica
    begrepen dat je erg spannende momenten heb meegemaakt . Maar wij hebben hieruit begrepen
    dat je je prima uit moeilijke omstandigheden kan redden.Doorgaan zo . Geniet met volle teugen
    van zo een mooie reis.
    Deze week druk bezig geweest om onze expositie in het nieuwe schildershome op te bouwen.
    Veel werk , maar het is heel mooi geworden .Deze twee weekenden kunnen bezoekers weer
    genieten van mooie schilderijen
    Sven groeten van oma en opa we zien je volgende reisverslag weer met belangstelling tegemoet.

• 07 April 2013 - 18:58

Moes:

Ha Svennie,
    Zeg lees ik nu dat je in de bus zat en er n paard is aangereden, dat had je me niet eerder vertelt ??!! En nog in de greppel gelegen !!! Zeg zo is t wel weer genoeg hè ??
    Vandaag de tenniscomp weer begonnen, zowaar met n lente dag. Dat is n goed begin.
    Doe voorzichtig verder in Costa rica en nog veel plezier.
    Leuk om weer n volg bericht van je te lezen, je houdt t goed vol, dikke kus Moes