One time in my live - Reisverslag uit Flores, Guatemala van Sven Opijnen - WaarBenJij.nu One time in my live - Reisverslag uit Flores, Guatemala van Sven Opijnen - WaarBenJij.nu

One time in my live

Door: Sven van Opijnen

Blijf op de hoogte en volg Sven

14 Mei 2013 | Guatemala, Flores

Nog maar 1.5 week te gaan in Midden Amerika en dan is het over. Zo tegen het einde ga je toch terug denken wat je gedaan hebt en welke dingen je vooral nooit meer tegen gaat komen (of waar de kans heel klein is). Afgelopen weken had ik er ook weer een paar, daarom waag ik hier maar een stuk over. Enkele dingen afgelopen weken waren:

- Zittend op een snowboard en van een vulkaan zo hard mogelijk naar beneden, stuiterend over stenen.
- Een busrit waarbij we een uur met een klapband hebben gereden om 11 uur ´s avonds omdat te gevaarlijk was om te stoppen.
- In een grot met een kaars in je mond zwemmen.
- Een mega schommel boven het water waar je af kon springen het water in.

Met een snowboard van een vulkaan heb ik in me vorige verslag al beschreven, maar was super om te doen. 1.5 uur lopen in 36 graden een vulkaan op. Hier 20 min van het uitzicht genieten en daarna in 1.5 min beneden zijn op een houten plank. Stuiterend over rotsen heen. Ja kans dat dat nog keer gaat doen is niet groot.

Afgelopen vrijdag vanuit San Pedro la Laguna, via Antigua naar Semuc Champey gegaan. Voor het eerste deel staat 3.5 uur en dit ging allemaal goed. Het deel van Antigua naar Semuc Champey staat 7 uur voor. Allereerst kwam de bus al om half 4 i.p.v. 2 uur ´s middags. Het begin van deze rit ging allemaal goed tot de etenspauze rond een uur of 9. Al snel kregen we een klapband. De chauffeur en bijrijder gingen kijken maar naar paar minuten besloten ze om door te rijden met klapband. Allereerst hadden ze geen reservewiel bij zich en ten tweede zeiden ze dat te gevaarlijk was om hier te stoppen. Toen een uur met een klapbad gereden om bij een bewaakt pompstation te komen. Hier werden we gelukkig opgehaald door een andere bus. Wel moesten we nog even een uur wachten. Uiteindelijk kwamen we pas om half 2 ´s nachts aan op bestemming. Ja dit maak waarschijnlijk niet vaak meer mee.

Afgelopen zaterdag in Semuc Champey de grotten ingegaan om hier rond te kijken. Bij de ingang kregen we een kaars zodat we licht hadden in de grot. Naar verloop van tijd werd water steeds dieper waardoor je moest gaan zwemmen. Brandende kaars maar in me mond gedaan en toen gaan zwemmen, moest toch wat haha. In de grot kon je ook van waterval springen. Ja waar zal ik nog ooit met een kaars in me mond zwemmen in een grot.

Na de grotten kwamen we buiten bij de rivier die door Semuc Champey loopt. Hier hing een mega schommel boven het water, zo´n 10 meter hoog aan een boom. Je kon op de schommel gaan zitten op een rots naast het water en dan zwaaien over het water. Op het verste punt moest je loslaten waardoor je van een meter over 5 boven het wate in het water kon springen. Aangezien ik net iets te laat los liet kwam ik vol op de zijkant van me buik terecht haha. Hier wel paar uur last van gehad, maarja waar doe ik dit nog een keer.

Ondertussen dus in Guatemala. Morgen ga ik helaas alweer verder naar Tulum, Mexico. Omdat nog maar 1.5 week heb en toch nog wat wil zien van Mexico neem ik morgen de bus vanaf Flores naar Tulum. Voor de derde keer deze week een busrit van meer dan 8 uur. Het begint beetje te wennen, maar blijft toch erg lang. Zeker omdat de shuttles gemaakt zijn voor mensen van gemiddeld 1.75 (gemiddelde lengte hier), lig ik soms met me knien in me nek. Leuk voor uur maar niet voor 8 uur. Gelukkig laatste lange busrit.

  • 14 Mei 2013 - 07:47

    Yvette:

    Klinkt weer top neefje! Je zal je hier iig niet snel meer irriteren aan de connexxion bussen, die vallen alles mee straks;)

  • 14 Mei 2013 - 10:23

    Wilma:

    Hoi Sven,

    wat een fantastische reis heb jij gemaakt...SUPER!!
    Het zal straks, ondanks dat het fijn is om iedereen thuis weer te zien, enorm wennen zijn. Gelukkig zijn er de foto's nog ;)

    Groetjes Wilma

  • 14 Mei 2013 - 13:59

    Moes:

    Gelukkig lees ik dit allemaal achteraf!!!!!
    Ja jongen nog 1.5 week en dan gaan we elkaar zien in NY, heb er super veel zin in.
    achteraf zijn de afgelopen maanden best snel gegaan, maar dat is altijd zo.
    We zagen er Vantevoren erg tegenop dat je weg ging, maar je hebt het super gehad en ook super knap gedaan zo allemaal in je eentje.
    We zijn reuze trots op je,
    Geniet van je tijd in Mexico en doe t laatste stukje nog voorzichtig.
    Dikke kus, Moes

  • 14 Mei 2013 - 19:46

    Joke Elberse:

    He sven,
    Het valt mij iedere keer weer op dat je zulke leuke stukjes schrijft, ik zie het helemaal voor me ha ha. Je laatste weken sven, geniet er nog even van. Ik vind het heel gezellig dat je meegaat naar maastricht, heeel wat anders, hoop ik....ha ha
    Liefs je schoonmoe

  • 14 Mei 2013 - 22:46

    Margo:

    Het Sven,

    Volgens mij wil jij heel snel naar huis. Je racet met grote snelheid allerlei landen door.
    Je hebt je moeder heel blij gemaakt dat zij de eer heeft om je als eerste weer In je armen te sluiten. daar zijn we toch moeke voor hè:-)
    Ik heb gehoord dat je goed voor mijn vriendinnetje gaat zorgen als jullie in NY zijn.
    Wij hebben al gespeurd naar goeie en vooral platte schoenen voor daar, want teenslippers zijn toch teveel van het goede voor haar;-)
    Nou Sven nog heel veel plezier en moois op de rest van je vakantiereis toegewenst.

    Groet Margo

  • 15 Mei 2013 - 10:00

    Ria:

    Hallo Sven,

    Nog even en je lange reis is weer voorbij. Het is allemaal best snel gegaan. We hebben je verhalen allemaal gelezen.Erg leuk. Al deze ervaringen neemt niemand je meer af.
    Intussen loopt mijn collega (je moes) al weken op roze wolkjes.
    Helemaal in de stemming voor NY.Dat is best spannend want nu moet zij in d'r uppie op reis.
    Ik wens jullie in NY heel veel plezier toe en jou Sven, nog veel plezier de resterende dagen daar en een goede terugreis!

    Ria

  • 17 Mei 2013 - 14:27

    Bert En Ria Opa En Oma,:

    Hallo Sven,

    Op de valreep nog een berichtje van Oma Ria en Opa Bert,We lezen dat je de gekste
    dingen meemaakt op al je reizen. Dat komt bij mij helemaal niet vreemd over,Tijdens mijn
    werkzaamheden in het buitenland gebeurde dat ook regelmatig Maar daar wen je wel vlug aan.
    We hopen dat je de laatste weken nog een leuke tijd heb, en vooral als Annemiek met jou de
    laatste week in NY verblijft. We wensen jullie een goede reis terug naar Holland.

    Groeten van Oma en Opa.

  • 19 Mei 2013 - 22:10

    Henriëtte Van Rooij:

    Hoi Sven,

    Nog even een berichtje en het is ook bijna het einde van je reis.
    Gisteren bij de familie de jaarlijkse BBQ gehad voor de 3 verjaardagen, je kent het, was heel gezellig.
    Daar iedereen gezien en er werd veelvuldig over je gepraat en iedereen is blij om je binnekort weer te zien. Ook van je moeder gehoord dat zij je als eerste gaat ontmoeten en ze vindt het heel spannend.
    Je zult er zelf ook naar uitkijken.
    Jouw laatste verhalen waren ook weer heel spannend en heel eng allemaal., dingen die je bij ons vast niet meer gaat meemaken.
    Fijne dagen met je moeder, een goede reis en tot ziens !
    lieve groet van Oma van Rooij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sven

Actief sinds 01 Jan. 2013
Verslag gelezen: 498
Totaal aantal bezoekers 44816

Voorgaande reizen:

19 Juni 2013 - 27 Juni 2013

New York

19 Maart 2013 - 13 Juni 2013

Midden Amerika

06 Maart 2013 - 17 Maart 2013

Fiji Eilanden

07 Januari 2013 - 06 Maart 2013

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: