Surfen, Vulkaanboarden en Baseball - Reisverslag uit León, Nicaragua van Sven Opijnen - WaarBenJij.nu Surfen, Vulkaanboarden en Baseball - Reisverslag uit León, Nicaragua van Sven Opijnen - WaarBenJij.nu

Surfen, Vulkaanboarden en Baseball

Door: Sven van Opijnen

Blijf op de hoogte en volg Sven

29 April 2013 | Nicaragua, León

Ondertussen weer een week verder, het surfen toch niet helemaal gelukt. Omdat Surfen in Las Penitas te lastig was de plannen maar omgegooid.

Vorige week vanuit Granada naar Las Penitas getrokken samen met Nederlande jongen (Tom). Na twee locale shutlle busjes uiteindelijk van Leon naar Las Penitas met weer een mooie oude schoolbus gegaan. 25 minuten zeiden ze dat de bus erover deed, voor ons was het uiteindelijk 1.5 uur. Ahja alle tijd hier laten we maar op houden. Aangekomen in Las Penitas (ligt aan het strand en wordt als surfspot geizen) dachten we dat het dorp uitgestorfen was. Het dorp was een straat waar bijna niemand liep en ook in het hostel was bijna niemand. Best appart na Granada.
Volgende dag vol goede moed een surfboard gehuurd. Na ongeveer 45 minuten hadden we de hoop al opgegeven. Hele korten golven, sterke stroming en een flinke kuil in het begin van de zee. Door deze kuil werd twee keer afgeschoten waardoor met me hoofd hard tegen de grond aan klapte. Dit was echt te moeilijk voor ons en daarom de overige twee dagen maar niet meer gesurft. Beetje CL-voetbal gekeken en hardgelopen over het strand.

Afgelopen woensdagochtend teruggegaan naar Leon. Ook na San Juan del Sur en Granada erg leuke stad. Mooi hostel met zwembadje, wat hard nodig is want het is erg warm.
Tot en met vrijdag beetje door de stad gelopen (genoeg te zien), voetbal gekeken en wezen stappen. Discotheken met veel locals, grappig om te zien. Ook maar een dansje gewaagd. Kwam er toch al snel achter dat de Salsa en alle andere dansen niet voor mij weg waren gelegd vergeleken bij de locals. Wij als houterige NL´ers zijn daar niet voor gemaakt.

Gisteren (zaterdag) wezen vulkaanboarden. Hier loop je eerst met een houte plank (zal de foto´s op facebook zetten) in een uur naar de top van de vulkaan en dan op het plankje zitten, en gaan!!!!. Leuke gids, liet ons de grater nog zien en alle mooie uitzichten op de vulkaan. Het was dus uur naar boven en in 1.5 minuut beneden zijn, maar het was erg grappig. Over de kleine steentjes met een houte plank zo hard mogelijk van een vulkaan. Ja hoe groot is de kans dat zoiets nog ooit doet, 1 of 0%???

Na de afgelopen dagen wat rondgevraagd te hebben kwamen we erachter dat er vandaag een baseball wedstrijd was in Leon. Hier vanochtend tussen alle locals gezeten om maar even te kijken of ze het een beetje konden. Schijnt een van de betere teams van Nicaragua te zijn Leon, maar niveau was toch niet denderend. Was super leuk om hier tussen alle locals te zitten. Iedereen beetje praatje aan maken, ondertussen beetje Baseball kijken en lekker om 10 uur aan de eerste Tuna (lokaal bier) zitten in de zon. Mooie zondagochtend toch.

Morgen terug naar Granada voor Koninginnedag. Veel Nederlanders komen hier heen, kijken of er beetje feestje is. In Granada tot begin van weekend Spaans leren en dan verder naar El Salvador. Vanaf eind volgende week wordt het in 3 weken Honduras (ga hier niet stoppen), El Salvador, Guatamala, Belize en Mexico om 24 mei te eindigen in Cancun (Mexico). Van de week mijn ticket opgeboekt zodat een week naar New York kan. Nu in de buurt ben waarom niet. Daar me moeder naar bijna 5 maanden weer zien, die komt voor week ook naar New York. Gezellig met ze tweeën daar de stad bekijken. Heb er zin in.

• 29 April 2013 - 13:37

Moes:

Weer n heel verhaal, leuk om te lezen.
    Heb er net zoveel zin in als jij, we gaan New York verkennen.
    Nog 4 weekjes !!!!
    Dikke kus Moes

• 03 Mei 2013 - 12:12

Bert En Ria Opa En Oma,:

Hallo Sven,
    Zo te lezen,reis je op het ogenblik van hot naar haar. Deze uitdrukking heb je denk ik wel eens meer
    gehoord. Vandaag gaan we de verjaardag 3 Mei van Jorn vieren.17 jaar al weer een hele
    leeftijd van je jongste broer.Jij ook gefeliciteerd met deze heuglijke dag.
    Vermaak je deze maand nog maar in het mooie weer in Mexico
    Groeten van Bert en Ria.