Mt Doom en Bay of Island - Reisverslag uit Pahia, Nieuw Zeeland van Sven Opijnen - WaarBenJij.nu Mt Doom en Bay of Island - Reisverslag uit Pahia, Nieuw Zeeland van Sven Opijnen - WaarBenJij.nu

Mt Doom en Bay of Island

Door: Sven van Opijnen

Blijf op de hoogte en volg Sven

03 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, Pahia

Na vorige week nog in National Park te zitten op dit moment in Bay of Isand (bovenste rego van NZ). Laatste dag hier en dan weer terug naar Auckland.

Vorige week nog gekeken om iemand te vinden voor het mountainaiken, maar helaas niet gelukt. Om dit reden nog maar een keer de Tongariro Crossing gedaan. Deze had 5 weken geleden ook gedaan, maar nu wilde ik de Mt, Doom beklimmen. Dit is de hoogste berg van National Park en ook bekent van de film 'The Hobbit'.
's Ochtends in hostel werd me afgeraden om op mijn All Stars de Tongariro Crossing te doen (dit is de makkelijk cross), Mt Doom staat nog als moeilijker bekend en wordt weinig gedaan. Maar gezegd dat eerder ook gedaan had. Ze had wel beetje eigenwijze toerist haha. Later in de bus vroeg de buschauffeur wie de Mt. Doom gingen doen. 2 van de 20 staken kun hand op (dacht hou verstandig mijn mond), waarop de chauffeur zei 'ik hoop dat julie vandaag terug komen'. Ik had er dus zin in!!!!
Na de Mt. Doom bereikt te hebben (2 uur verder) kon ik beginnen. Uiteindelijk 2 uur over gedaan en ik moet toegeven, hij viel best tegen. Omdat de vulkaan ongeveer 10 jaar geleden nog keer uitgebarsten is zijn het voornamelijk losse stenen, waardoor erg moeilijk te lopen is. Daarna is die erg stijl. Gelukkig hadden ook de mensen met bergschoenen moeite;).
Eenmaal de top bereik prachtig uitzicht over National Park. Maar toen kwam het grootste probleem, ik moest namelijk ook weer naar beneden. De afgelopen weken wel ondervonden dat dit het gevaarlijkste is. Met 6 mensen overlegd en wij dachten dat skient (twee handen op de grond voor evenwicht en glijdend op je voeten naar beneden) de berg af wel de beste manier was. Na ik 15 min beneden te zijn toch tot de conclusie gekomen dat dit vooral slecht voor je gewrichten is en ook best gevaarlijk. Was namelijk de voorste van allemaal waardoor alle rollende stenen ook nog op me af zag komen en op me enkels kwamen. Conclusie verre van veilig, maar wel erg leuk.

Dinsdag terug in Auckland waarna donderdag naar het noorden ben vertrokken. Ben twee dagen bij Coen en Miranda Pol geweest (Coen is een oude buurjongen van me moeder en oom). Zij zijn hier 10 jaar geleden komen wonen. Wonen erg mooi en erg gezellig gehad. Vrijdag heeft Miranda mij de stad (Whangerei) laten zien en voor de rest de scholen van de kinderen gezien. Leuk om te zien, erg verschillend met NL. Hier wordt nog veel gesport op school.

Zaterdag verder gegaan naar Pahia. Leuk stadje aan het strand waar je lekker kan liggen (ook zeker gedaan;)). Vandaag een rondtour gedaan naar Cape Reigna, het noordelijkste puntje van NZ waar twee zeeen bij elkaar komen (Tasman Zee en South Pacific Ocean). Mooi uitzicht hier. Erg mooi hier in de Bay of Island, veel kleine strandjes en mooi uitzicht.

Morgen (maandag) weer terug naar Auckland en daar tot woensdag doorbrengen. Vlieg woensdagmiddag namelijk naar Fiji:). Heb er zeker zin om weer verder te gaan, wel het gevoel dat ondertussen een goed beeld heb van NZ. Zal van de week nog proberen paar foto's op internet te zetten.

  • 03 Maart 2013 - 11:08

    Adri:

    Dat was weer een mooi verslag zoon.
    Ik maak mij steeds minder zorgen om je, volgens mij heb je het geweldig naar je zin en heb je in de afgelopen 8 weken allemaal dingen gedaan en gezien die je leuk vond.
    Ben heel benieuwd hoe het straks op de Fiji eilanden is, als ik de plaatjes op internet bekijk word ik onwijs jaloers.
    Houd ons op de hoogte en blijf genieten.

    Groet van je pa !!!!!!

  • 03 Maart 2013 - 11:22

    PETERH:

    Lekker bezig Sven, volgens mij vermaak je je wel.

    Ga zo door en blijf genieten.

    Groet Peter

  • 03 Maart 2013 - 13:18

    Evelien Brugman:

    Hoi Sven, wat heb jij een geweldige tijd. Blijven genieten. Wij hebben net Marc naar Schiphol gebracht
    en hopen dat hij in Vancouver net zo'n geweldige tijd heeft als dat jij hebt. Groetjes tante Lien

  • 03 Maart 2013 - 17:45

    Wim Sap:

    Hallo Sven,
    Wat is er met je gebeurd de laatste weken? was jij op zoek naar iemand om te mountainbiken?
    In Italië stond er een week een fiets klaar, maar alle aandacht ging naar Manon.
    Je had toen zeker geen zin om met die oude man te fietsen.
    Ik zou graag een vlucht boeken om even met je mee te gaan biken, laatst een namelijk een geweldig filmpje downhill biken gezien op internet.
    Moet zeggen dat spinning in de sportschool ook wel leuk is maar mis wel de afdaling na een gesimuleerde klim.
    Erg leuk om je ervaringen te volgen vïa deze site, krijg er zelfs een beetje een vakantie gevoel bij.
    Succes bij het verdere verloop van de reis, terug in nederland kunnen we wel een keer biken met Nynke en Duco, wel oppassen met die twee want als ze de kans krijgen dan jagen ze je op zodat je tot het uiterste moet gaan.
    Ik heb dit al een keer moeten bekopen met een valpartij waardoor ik niet fit aan de tenniscompetitie kon beginnen met o.a. je moeder.

    Nou Sven, nog veel plezier,

    Groeten van een jaloerse Wim








  • 04 Maart 2013 - 18:26

    Han:

    Sven, leuk dat je even bij coen en miranda bent geweest!!
    Was best n redelijk uitzicht op die foto die je app'te zeg!!
    Ga genieten van de fiji eilanden. Er zijn er heel veel jaloers hier!!

    Gr. Han

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sven

Actief sinds 01 Jan. 2013
Verslag gelezen: 456
Totaal aantal bezoekers 44801

Voorgaande reizen:

19 Juni 2013 - 27 Juni 2013

New York

19 Maart 2013 - 13 Juni 2013

Midden Amerika

06 Maart 2013 - 17 Maart 2013

Fiji Eilanden

07 Januari 2013 - 06 Maart 2013

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: