Prachtige Millford en 'nachtleven' van Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Sven Opijnen - WaarBenJij.nu Prachtige Millford en 'nachtleven' van Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Sven Opijnen - WaarBenJij.nu

Prachtige Millford en 'nachtleven' van Queenstown

Blijf op de hoogte en volg Sven

13 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Een week geleden aangekomen in Queenstown. Dag voordat aankwam gezeten in Wanaka, werd het kleinere Queenstown genoemd. Gezellig stadje aan het meer waar veel te doen was. Queenstown beloofde dus veel aangezien deze stad de 'activety capital of the world' genoemd wordt.

Aangekomen in Queenstown was het aardig, wij dachten dat het in het nachtleven wel flink los zou gaan. Dus toch niet!! Qua feestvieren kunnen ze er echt weinig van hier. Enige wat je tegenkomt is dronken Engelse van een jaar of 18 19, laat maar zitten dus. Qua natuur stuk beter dus.
Uiteindelijk dag erna met een karretje van de berg afcrossen. Een baan van 800 meter waar je met een karretje als een gek naar beneden kon vliegen, voelde me weer even jaar of 5:).

Afgelopen zondag richting Millford Sound gegaan. Dit is een rondtour van 3 dagen waarnaar je uiteindelijk weer terugkomt in Queenstown. Nieuw Zeeland heeft veel mooie natuurgebieden, maar ik moet toegeven dit is toch wel een van de mooiste gebieden. Met de bus rij je door de bergen richting zee. Omdat je redelijk hoog zit rijdt je bijna door de wolken, erg mooi. Aangekomen bij zee kan je op de boot tussen de bergen door varen, echt super mooi. Zeehondjes liggen hier gewoon op rotsen te slapen of er niets aan de hand is.
Dag erna naar uitzichtpunt geweest helemaal onderin NZ. Hier liggen de zeehonden gewoon op het strand en kan je er zo naar toelopen. Tot een paar meter afstand reageren ze het niet eens. Daarna zat er soms een of twee beetje agressieve zeehondjes tussen die je weg probeerde te krijgen. Deze kwamen soms wel beetje gevaarlijke over haha;).

Ondertussen terug in Queenstown. Vanmiddag geregeld dat ik als het goed is een week eerder naar Fiji ga. Ben hier dan in totaal 8 weken geweest, wel genoeg denk ik. Hierdoor ben ik dan 1.5 week in Fiji ook wel iets beter. Nu dus nog 3 weken in NZ. Ga de komende twee weken richting Auckland en dan de laatste week nog naar het noordelijke deel van NZ. Nog genoeg te zien dus.

Voor de gene die foto's willen zien, heb wat foto's op facebook gezet.

• 13 Februari 2013 - 06:56

Je Leukste Reismaat In Dit Verhaal....:

ik moet toch wat aanpassingen/aanvullingen toevoegen sven

Ontbrekende informatie bij "het bergje afcrossen, je voelde je weer even 5..?"
    6x laatste en zelfs de 5 jarige kindjes haalde je in sven, je deed je best maar als een gek naar beneden was het niet echt voor jou...

Weet jij het verschil tussen zeehonden en zeeleeuwen?...
    die zee'HONDEN' lagen inderdaad op de rots lekker te zonnen, maar de dag daarna waren het zee"LEEUWEN" die op het strand lagen, deze waren maar 3x zo lang/dik/breed en roken beduidend minder fris!

voor de rest heb weer goed geknipt en plakt! wanneer komt de bron vermelding er een.keer onder?

• 13 Februari 2013 - 07:11

Je Andere Leukste Reismaat In Dit Verhaal...:

Een kleine aanvulling op de aanpassingen/aanvullingen van je leukste reis maat in dit verhaal. Alles is gefilmd, en de cameraman moest zelfs extreme moeite doen jou NIET in te halen... (beelden zullen volgen)

• 13 Februari 2013 - 08:20

Walter:

Hoi Sven,
    Zo te lezen heb je het prima naar je zin, maar is gelukkig niet alles beter in andere landen.
    Heel veel reisplezier gewenst.
    Groet Walter

• 13 Februari 2013 - 19:51

Margo:

Hoi Sven,

Ik zit net Ilja haar verslag te lezen. zij zit nu in Costa Ricardo, war jij ook heen gaat.
    Zij heeft nu Spaanse les. ben jij ook van plan hè.
    Ik heb daar al een prachtige vulkaan gezien. Daar ga jij ook vast aan toe komen.
    Maar straks eerst de Fiji eilanden.

Have fun
    Margo en Rob

• 13 Februari 2013 - 19:54

Oma Ria En Opa Bert,:

Hallo Sven,

Opa is de computer aan het opstarten, dus ik Oma ga even een paar regels schrijven,
    Hoe staat het leven oude zwerver .Volgens je ouders heb je het best naar je zin,
    Houden zo Ik heb je brief over Queensland gelezen, het lijkt me wel mooi daar,
    vooral die zeehondjes en het karretje waarmee je naar beneden ben gehost .
    De plannen liggen nog wel klaar maar doe voorzichtig. Ik denk dat je ouders wel foto,s
    van je reis hebben, ik ga ze bekijken. Ook leuk dat je goede medereizegers ben tegen gekomen
    Het kamperen was soms een beetje frisjes heb ik begrepen uit de verhalen
    Sven, ik ga eindigen want Opa moet het allemaal op de computer zetten.
    Hartelijke groeten van mij Oma Ria.

• 15 Februari 2013 - 17:00

Opa En Oma Van Opijnen:

Hallo Sven,
    Je i-mail ontvangen waarin je vroeg of we het leuk hadden gehad in Portugal.
    Het was fantastisch en 14 dagen mooi weer 18 graden en steeds zon.
    Wat het tennissen betreft dat houd niet over ,heti is bijna steeds bevroren op de baan.
    We gaan nog drie weken naar Spanje Benidorm Daar is de temperatuur ongeveer 22 graden.
    Sven groetjes van Opa en Oma en geniet lekker van je mooie reis.

• 18 Februari 2013 - 16:47

Joke Elberse:

Hoi Sven,

Wat een leuke foto's op Facebook, het is duidelijk genieten in Nieuw Zeeland. Zo te lezen overdrijf je wel een beetje ha ha. Wat een leuke en mooie valentijnskado's had je voor Manon gekocht, echt super romantisch. Veel plezier Sven

• 18 Februari 2013 - 16:48

Joke Elberse: