Toch overgegaan naar de bergschoenen - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Sven Opijnen - WaarBenJij.nu Toch overgegaan naar de bergschoenen - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Sven Opijnen - WaarBenJij.nu

Toch overgegaan naar de bergschoenen

Door: Sven van Opijnen

Blijf op de hoogte en volg Sven

25 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Wellington

Ondertussen beland in Wellington, hoofdstad van Nieuw Zeeland. Is de laatste stop voor naar zuidelijk eiland ga. Wellington opzich een redelijk leuke stad, beetje vergelijkbaar met Utrecht alleen dan zonder grachten;). Veel te doen hier. Wat wel meteen opvalt veel Chinezen, je komt er nooit vanaf haha. Daardoor in hostel wel iets minder gezellig, zijn namelijk erg terughoudend.

Dan maar overgaan op me bergschoenen. In Nederland altijd geroepen die doe niet aan zou doen, maar van de week (Woensdag) toch een paar gehuurd haha. Waren in National Park bij Lake Taupo voor een tocht van 6 uur naar een vulkaan. Werd me toch sterk aangeraden om een paar schoenen aan te doen. Heb het toch maar gedaan. Uiteindelijk wel door die dingen een blaar op me voet, maar zeker voor het bovenste stuk waren ze wel nuttig, moet toegeven;). Al blijven met All Stars beter lopen;)

Dinsdag in Blue Duck (ook National Park) wel op me All Stars een tocht van 3.5 uur gelopen, deze was wel een stuk beter te lopen. Was een tocht naar een waterval midden tussen de bossen, was er mooi.

Afgelopen maandag wezen Raften in Lake Taupo. Vier uur lang door prachtige natuur geraft en daarnaast nog van waterval afgesprongen. Was super mooi. Water wel erg koud, zelfs met wetsuit, schoenen, fleecejack en regenjack was nog koud.

De rest van de week vooral van het mooie weer en de natuur bij National Park genoten. Is alleen donderdag hier wat minder geweest, maar de rest van de week 25 graden en strak blauw. Sorry allemaal.

Voor de komende week richting het zuidelijke eiland. Ben in Wellington nog tot zondagochtend en neem dan de ferry naar Picton (zuidelijke eiliand). Daar richting Abel Tasman Park, een van de grootste en mooiste natuurgebieden van Nieuw Zeeland, ben benieuwd. Ga nog kijken voor een tocht door het National Park van 5 dagen in totaal 50 kilometer (haha ja het klinkt gek uit mijn mond), hoor erg goede verhalen hierover. Hoop dat die niet vol is, schijnt erg druk te zijn en anders maar kijken voor dagtours.


  • 26 Januari 2013 - 09:34

    Anne:

    Jeetje Sven dat klinkt allemaal geweldig wat je doet. Gek he dat je dingen doet die je van jezelf niet zou verwachten. Zo blijf je wel aardig in conditie zeg. Het lijkt me een prachtig land. En over die chinezen, ik zeg altijd (niet erg aardig) maar het is net onkruid je komt ze echt OVERAL tegen. Met grote fototoestellen te korte broeken gekke sokkjes.
    Hier is het koud zoals je wel zal weten. Maar morgen gaat het warm water regenen, nou dan weet je wel hoe de vlag ervoor staat in Nederland! Hoop dat het hier dan ook snel mooi weer wordt, zonder al te veel regen.
    Wij zijn net terug van wintersport was weer erg leuk(ook zonder jagermeister). Bas is op het laatste moment nog mee gegaan, is een dag eerder teruggevlogen vanuit Insbruck, om een mindeling te doen op school, en ...... hij heeft zijn puntjes in de pocket. Natuurlijk veel zitten leren dat snap je wel!!
    Nou buurmannetje het ga je goed heb nog veel plezier(met die chinezen). Zorg goed voor jezelf.
    Houdoe en de mats
    De buuf.

  • 26 Januari 2013 - 10:34

    Moes:

    Ha Svennie, wat n leuk verhaal weer.
    En ik er maar over in zitten, op wat voor schoenen je gaat lopen.
    Gewoon huren, ha ha
    Ga vanaf nu niet meer over je in zitten, heb in de gaten dat je je prima redt.
    Geniet weer van de volgende week, kijk uit naar je volgende verhaal,
    Dikke kus, Moes

  • 26 Januari 2013 - 14:16

    Marlies Penders:

    Hoi Sven, leuk om je te kunnen volgen. Kreeg van je moeder de site door. Heerlijk voor je om zo lekker rond te reizen. Reisverhalen vind ik boeiend en ik was benieuwd naar je ervaringen. Zo te lezen bevalt het nieuwe leven je! Heel veel plezier en zet je de mooie plaatjes op de foto? Altijd leuk om je reis thuis nog een keer te herbeleven! Veel plezier en groet Marlies

  • 26 Januari 2013 - 19:53

    Margo:

    Hey Sven,

    Zo oneindig veel makkelijker als er zelf zo'n eind voor te vliegen. Ik volg gewoon je reisverhalen en dan is het net of ik het voor me zie. Nu nog wat foto's, dan hoef ik er helemaal niet meer heen;-)
    Have funnnnnnnnnn
    Gr. Margo

  • 27 Januari 2013 - 08:36

    Joke:

    Hoi Svennie,
    Leuk om te horen dat je zoveel wandelt ha ha. Wim en ik willen het Pieterpad gaan lopen, misschien wil je dan wel mee ha ha. Nieuwe mogelijkheden! wie weet krijg je manon ook nog aan de wandel...Tenslotte had ik ook nooit gedacht dat jij nog bergschoenen zou dragen. Echt grappig hoor. Ik hoorde van Annemiek dat het koken ook steeds beter gaat. Je talenten worden daar wel ontwikkeld ha ha geniet van het prachtige weer en omgeving en heel veel plezier. Dit is het eerste bericht vanaf mijn nieuwe tablet, gaat nog een beetje stuntelig.ik heb net je vriendinnetje naar werk gebracht het is nog erg vroeg voor de zondag Lieve groet uit regenachtig nieuwegein Jook


  • 27 Januari 2013 - 10:16

    Patrick D.:

    Hoi Sven,

    Mooie reis zo te zien. Hier zul je je hele leven mooie herinneringen aan houden. Ook geweldig om gelijk een koks-opleiding te volgen. En dan ook nog eens via "Cook Strait" reizen naar het zuidelijk eiland! Ha, ha.
    Veel plezier en geniet van de mooie parken daar. Dat proberen wij hier ook in een nat Park Oudegein.

    Groetjes, Patrick

  • 27 Januari 2013 - 12:13

    Evelien Brugman:

    Hè Sven, fijn om weer wat van je te horen en ook dat je het zo goed naar je zin hebt. Wat heb jij een goede beslissing genomen om deze reis te maken. En geniet ervan, hopen gauw weer wat van je te horen. Groetjes Fam. Brugman

  • 27 Januari 2013 - 13:56

    Willeke:

    Hoi Sven,
    Zoals ik het lees maak je heel wat km in het mooie land. Als jij terug komt ben je klaar voor de Nijmeegse 4 daagse en heb je geen last meer van blaren ha,ha.
    Geniet nog een paar weken van dit mooie land en we kijken weer uit naar je volgende verhaal.
    Groetjes Willeke



  • 27 Januari 2013 - 13:56

    Willeke:

    Hoi Sven,
    Zoals ik het lees maak je heel wat km in het mooie land. Als jij terug komt ben je klaar voor de Nijmeegse 4 daagse en heb je geen last meer van blaren ha,ha.
    Geniet nog een paar weken van dit mooie land en we kijken weer uit naar je volgende verhaal.
    Groetjes Willeke



  • 03 Februari 2013 - 17:06

    Adri:

    Hoi Sven,

    Ik ga weer eens een stukje naar je schrijven, want ik ben in een opperbeste stemming, mijn cluppie heeft met 4-2 gewonnen van FC Twente. Ik denk dat ik je tijdens je reis kan melden dat FC Utrecht Champions League gaat voetballen ha,ha !!!! Wellicht samen met AJAX, die hebben zojust met 3-0 gewonnen van VVV Venlo.
    Zo je bent weer op de hoogte, erg toepasselijk als je gisteren met een helikopter over een gletsjer vliegt. Fantastisch man, ik ben hartstikke jaloers op je, dit is echt iets voor je. Doe nog maar heel veel leuke dingen en stuur maar weer een paar fotootjes door, kunnen wij er ook van genieten.

    Tot het volgende bericht en hou je goed.

    Groet van je pa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sven

Actief sinds 01 Jan. 2013
Verslag gelezen: 751
Totaal aantal bezoekers 44795

Voorgaande reizen:

19 Juni 2013 - 27 Juni 2013

New York

19 Maart 2013 - 13 Juni 2013

Midden Amerika

06 Maart 2013 - 17 Maart 2013

Fiji Eilanden

07 Januari 2013 - 06 Maart 2013

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: