Eerste dagen - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sven Opijnen - WaarBenJij.nu Eerste dagen - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sven Opijnen - WaarBenJij.nu

Eerste dagen

Door: Sven van Opijnen

Blijf op de hoogte en volg Sven

10 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Na een lange vlucht de eerste twee dagen in Auckland. Na twee dagen vliegen was ik gister redelijk gaar. In het vliegtuig ongeveer 4 uurtjes geslapen in de hele reis. Daarnaast het wachten, breekt je redelijk op. Gelukkig ging de reis voor de rest wel goed.

Aangekomen in Auckland eerst even de stad ingegaan omdat nog niet in hostel mog (pas vanaf 12 uur). Half twaalf toch maar richting hostel gelopen. Viel goed tegen. Met backpack op me rug, 25 graden, goed benauwd de berg op was niet heel fijn. Aangekomen bij hostel was er niemand. Zag er ook uit of al weken dicht was. Was goed balen dus. Maar richting de stad gelopen voor een ander hostel, gelukkig snel gevonden. Aardige kamergenoten ook. Echte backpackers, rustig aan haha

Na een paar uurtjes geslapen te hebben de stad ingegaan. Redelijk drukke stad (in Auckland woont 33% van de totale bevolking). Niet heel veel gedaan de eerste dag, beetje in de schaduw gelegen en muziek geluisterd. Was nog redelijk moe van de reis. 's Avonds dan ook maar vroeg richting me bed gegaan.

Tweede dag (vandaag) aan de hand van de Lonely Planet de stad ingegaan. Eerst bij tennis toernooi langs geweest (Heineken Open), maar kaartjes waren erg duur, 70 euro per dag. Maar laten zitten. Uiteindelijk via de hoofdstraat naar de haven gelopen. Gigantische haven, ook super mooi. Hier een tijd rondgelopen en maar wat van de zon genoten. Wel erg benauwd. Hoorde in vliegtuig ook al dat je erg snel verbrand hier vanwege hoge UV straling, dat merk ik nu ook. Eigenwijs niet ingesmeerd namelijk.

De bedoeling was om vrijdag verder te gaan, maar bus zat tot en met zaterdag vol (van te voren een buspas bij STRAY gekocht). Was misschien ook wel beetje te verwachten in het hoogseizoen (Nieuw Zeelanders hebben zelf ook vakantie). Nu ga zondag richting Hahei en woensdag naar Raglan. Komende dagen dus nog maar in Auckland blijven. Opzich jammer maar is niet anders.

Backpackers leven nog wel beetje wennen. Veel alleen de eerste dagen, ook omdat veel Nieuw Zeelanders zelf in dit hostel zitten. Zat vanochtend met iemand te praten, in de rest van land mider last van. Zijn allemaal erg opzich zelf. En moet ineens zelf koken, ook niet heel goed in;)

Nu dus nog maar even genieten van de komende dagen in Auckland en dan zondag weer verder. Morgen eerst naar Devonport (stadje boven Auckland).

• 10 Januari 2013 - 10:13

Miek:

Ha Svennie, kreeg van Jorn n app dat je wat geschreven had.
    Al n heel verhaal zeg !!
    Begrijp dat je er nog even in moet komen,maar als je eenmaal de smaak te pakken hebt, gaat t goed komen.
    Misschien toch maar naar de tennis, wie weet ontmoet je daar leuke mensen
    Geniet !!!! Dikke kus Moes

• 10 Januari 2013 - 10:29

Margo:

Ha svennie,

Zie je al helemaal slenteren daar op je all stars:-)) ha ha ben je ze al zat?
    De eerste dagen van je avontuur. Zal best wennen zijn ja. Maar ongetwijfeld gaat dat met jouw charmes vast goed komen. Het kost ook vast tijd om te onthaaasten. Gaat goed komen.

Groetjes Margo en Rob

• 10 Januari 2013 - 11:47

Lars:

Klinkt goed broeder. Maar in het begin is toch allemaal moeilijk en lastig en je kent nog niemand maar dat komt helemaal goed!! Goed te horen dat je veilig bent aangekomen en veel plezier en spreek je snek xx

• 10 Januari 2013 - 14:43

Willeke:

Hoi Sven, leuk om wat van je te horen!!!Kan de wat bij voorstellen dat het een super vermoeiende reis is geweest.Eerst een paar dagen wennen,de vermoeidheid uit je lijf en dan ziet het er allemaal een stuk leuker uit. Geniet er van en we kijken uit naar je volgende verslag.
    Groetjes de Riddertjes

• 10 Januari 2013 - 18:43

Adri:

Wat een schrijver is die zoon van mij, helemaal top !!!
    Dat je even moet wennen aan het backpackersleven kan ik helemaal begrijpen, het is wel een tikkie anders dan in Nieuwegein bij al je bekenden.
    Maar dat het goed gaat komen geloof ik helemaal.
    Trek er op uit en geniet van alle mooie dingen, dan komen ook je contacten vanzelf.
    Fijne dag vandaag en tot horens !!!!!

• 10 Januari 2013 - 21:23

Evelien:

Hoi neef Sven, wat heb je al veel meegemaakt en dit is pas het begin, geniet ervan. We zijn trots op je.
    Hoop snel weer wat van je te horen. Groetjes

• 11 Januari 2013 - 16:54

Rob:

He Sven, alles moet even wennen in zo'n "nieuw"land, maar gedurende je reis zal merken dat Nieuw Zeelanders buiten de hoofdstad wat spraakzame zijn. Ga je verhalen met veel plezier volgen.

• 11 Januari 2013 - 19:28

Joke Elberse:

Lieve Sven,

Jullie zijn de afgelopen weken ook zo druk geweest met allemaal gezellige dingen en dan ben je opeens alleen in een andere wereld, de wereld van de backpackers! Natuurlijk is dat even wennen, maar jou kennende pas je je heel makkelijk aan. Leuk dat je ook aan koken toe komt, al doende leer je. Ik moest een beetje lachen toen ik las dat je verbrand bent, jij en insmeren dat gaat niet samen he. Leuk om je verslag te lezen hoor. Hoop snel weer wat van je te lezen.
    xxx je schoonmoe

• 12 Januari 2013 - 19:43

Opa:

Sven dit is je opa en oma brugman, je moet natuurlijk wel even.wennen hè. Als je er drie weken zit wil je er niet meer vandaan. Zeg tegen je zelf I go! Begrepen? We zitten nu bij je ouders aan de patat. Een grote rot herrie voor mij, maar je went er aan. De kleinste van het stel hoor ik het beste ! Sven wij wensen je veel plezier . De volgende berichten stuur ik op onze eigen y pat. Groetjes van ons allen.

• 13 Januari 2013 - 19:41

Jurrien:

Hi Sven, mooi 1e verhaal. Eigenlijk geef je gelijk goed weer, dat een backpacker flexibel dient te zijn. Lukt het niet vandaag, dan morgen. Maar het lukt wel! Heel veel plezier bij de kiwi's en we zien uit naar je komende verslagen. Gr. Paula & Jur

• 13 Januari 2013 - 20:33

Fred Van Oort:

Hè Sven,

Zit ik in het koude Nederland schaatsen bij studio sport te kijken, waarbij Sven trouwens Europees kampioen is geworden, moet ik ineens aan de andere held te denken;-)
    Die in het verre oosten dezelfde prestatie levert als de Sven hier !
    Heel veel plezier en geniet en drink met mate(n)! Leuk verslag we houden je in de gaten!

KIA ORA

De vanoortjes

• 14 Januari 2013 - 10:18

Ria Van Der Moore:

Hallo Sven,

goed idee hè zo'n weblog.
    gezien de reakties vinden veel mensen het leuk op deze manier met je" mee te reizen".
    Veel plezier nog!

Tot het volgende verslag,
    Gr Ria (collega van je moeder)

• 16 Januari 2013 - 11:40

Kees Gerritse:

Hey ijsbeer Sven,

Klinkt wat gek natuurlijk, ijsbeer, terwijl jij lekker in de zon zit. Hier is het bar koud zoals je al begrepen hebt.
    Wij, vinden het echt super stoer wat je allemaal doet. En natuurlijk erg belangrijk voor je persoonlijke ontwikkeling. Na het wennen begint het alleen maar leuker en interessanter voor je te worden. Dat koken leer je ook vast wel. Leuk voor je moeder straks als je weer thuis bent !. Heel veel plezier daar .
    Wij blijven je volgen !

Hartelijke groet,

Riny, Niels en Kees Gerritse

• 18 Januari 2013 - 22:48

Thea Verkroost:

Hoi sven, leuk om je reisverslag te lezen. En ben blij dat het goed met je gaat . Geniet ervan.

Groeten thea

• 09 Februari 2013 - 15:15

Rian En Walter Meuwese:

hoi Sven.
    Leuk je verslag te lezen. Je maakt wat mee zo te lezen.
    Hier kun je een leven lang op teren.
    Eigenlijk ben ik een beetje jaloers op je. Iedereen droomt ervan om zo;n wereldreis te maken, maar jij doet het toch maar.
    Op dit moment sneeuwt het hier weer. Dus geniet maar van het mooie weer.
    We blijven je volgen. Veel liefs van ons. Walter en Rian uit den Haag