Laatste dagen Zuidelijkeiland en Wellington - Reisverslag uit National Park, Nieuw Zeeland van Sven Opijnen - WaarBenJij.nu Laatste dagen Zuidelijkeiland en Wellington - Reisverslag uit National Park, Nieuw Zeeland van Sven Opijnen - WaarBenJij.nu

Laatste dagen Zuidelijkeiland en Wellington

Door: Sven van Opijnen

Blijf op de hoogte en volg Sven

24 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, National Park

Na vorige week nog in Queenstown te zitten weer verder gegaan naar het noorden. Queenstown de stapstad van NZ viel toch zwaar tegen, Wellington gister was een stuk gezelliger.

Na Queenstown drie dagen in Mt Cook gezeten. In de winter skigebied nu een erg mooi gebied om te lopen. In het dorp was niets te doen, was zelfs geen supermarkt. Daardoor alle tijd om veel te lopen. In totaal 5 walks hier en alle 5 gedaan, best trots op mezelf haha:). Fanatieke wandelaar binnenkort.
Eerste dag een tocht van 2 uur gemaakt. Stelde niet heel veel voor. Tweede dag was te tocht mooi door de bergen en na 2 uurtjes kwamen we bij einde. Was begin van de gletsjer. Omdat we nog geen zin hadden om terug te lopen zelf maar doorgelopen op plekken wat misschien eigenlijk niet kon. Watervallen overgeklommen, langs afgronden gelopen, door prikkelplanten. Geen hele ideale route, wel erg leuk. Uiteindelijk wel mooi plekken voor foto's.
Derde dag samen met Roelf naar de Mueller Hut gelopen. Is een tocht van 8 uur geven ze aan. Na een stukje vals plat krijg je 1810 trappen omhoog!! In de brandende zon viel dit goed tegen, flink spierpijn ook hierdoor haha. Wij dachten dat we wel waren hierna maar toen begon het pas. We mochten nog twee uur klimmen over rotsen naar de top. Viel goed tegen maar wel erg mooi. Goed dat met ze tweeen gedaan hebben, alleen was al terug geweest denk. Uiteindelijk mochten we de 1810 treden ook weer terug. Wel grappig dat je gewoon sneeuw hier nog tegenkomt.

Na drie dagen verder gegaan naar noorden van het zuidelijke eiliand. Hier nog twee keer gestopt maar niet heel veel gedaan. Tweede dag nog wel wezen vissen (ja echt iets voor mij haha). Vingen uiteindelijk met een kooi 10 kreeften. Deze 's avonds met veel te veel wijn opgegeten, was gezellig. Ook goed gevoel dat uiteindelijk gratis was. Ja moeten ze maar langskomen haha.

Vijdag met de boot overgestoken naar Wellington en hier twee dagen gezeten. Zeker de gezelligste stad van Nieuw Zeeland. 's Avonds wezen stappen met paar kamergenoten. Ook erg druk overal.

Sinds vandaag (zaterdag) in National Park op het Noordelijke Eiland, in het midden van het Noordelijk Eiland. Bedoeling was om morgen te gaan mountainbaiken maar gaat waarschijnlijk niet lukken. Er was een tocht van 42 kilometer. Door de weeks erg rustig qua mountainbaiken waardoor niet mogelijk is. Het is namelijk verplicht met ze tweeen te gaan voor als er wat gebeurd. Morgenochtend nog even proberen iemand te vinden maar ben bang van niet. Best jammer, had me namelijk wel op verheugd. Anders wordt maar wandelen door National Park. Hoop dat gaat lukken, sinds twee dagen erg last van onderkant van me linkervoet. Loop beetje mank, ahja.

Komende week richting Auckland om vanaf donderdag nog voor paar dagen naar Bays of Iland te gaan. Dit is bovenste gedeelte van het noordelijk eiland.

• 24 Februari 2013 - 12:37

Willeke:

Hoi Avonturier,Zoals ik net gelezen heb ,heb ook jij de sneeuw gezien(mooie foto op faceboek)Alleen heb jij er een stukje voor moeten lopen. Wij hebben een heerlijk weekje achter de rug met veel sneeuw,zon en alcohol!!!We hebben je wel gemist hoor!!!!!Hopen dat de volgende keer ook jij er weer bij bent.Groetjes van ons allemaal,doe voorzichtig en wij kijken uit naar je volgende verslag.

• 24 Februari 2013 - 14:05

Moes:

Ha Jongen, weer leuk om te lezen.
    Zoals je vanochtend al zag via de skype, sneeuwt t hier opnieuw. Na ons weekje wintersport zijn we nu wel n beetje klaar met de sneeuw en hopen we snel op voorjaar.
    Nog 3 weken en dan begint t jeugdtoernooi, dus n beetje voorjaar heeeel graag.
    Ik begrijp niet helemaal uit je verhaal of je dat laatste stuk alleen had gelopen of samen.
    Niet alleen van die enge dingen doen he ???
    Dat je geniet weten we nu wel, maar doe ook voorzichtig.
    Tot de volgende keer maar weer, dikke kus, moes

• 24 Februari 2013 - 17:54

Margo En Rob:

Hè Sven,
    Tja pijn in de linkervoet, gevolg van all stars of van de vele kilometers:-)
    Je gaat ook richting Miranda en Koen hè? Doe je ze de hartelijke groeten van mij?
    Miranda heeft ooit nog opgepast op Shanna en Jorn.
    En uhhhh blijft er nog een paar kilo Sven over van al die wandeltochten?
    Wij hebben het inderdaad heel gezellig gehad met z'n allen in Schruns.
    Wat een feest daar. Ik zou zeggen op naar volgend jaar Sven.
    Be carefull and have fun.

Gr. Rob en Margo

• 24 Februari 2013 - 22:28

Anne:

Nou Svennie,

Dat klinkt toch af en toe best spannend. Heel veel avontuur geweldig hoor!
    Maar hoop dat je geen enge dingen alleen gaat ondernemen. Maar zo te lezen heb
    Je het goed naar je zin. We wensen je nog
    Veel mooie avonturen toe en take care!
    Gr de Scheepjes.

• 01 Maart 2013 - 21:25

Bert En Ria Opa En Oma,:

Hallo Sven.
    Van je pa en ma gehoord dat je bij de kennesen van han ben geweest
    Dat was zeker wel gezellig Je heb ze zeker al je spannende verhalen verteld.
    Je gaat nu oderhand naar de Fidsi eilanden Weer een nieuwe uitdaging,
    Wij gaan naar Benidorm ook naar het mooie weer.
    Groetjes van Opa en Oma Veel plezier.